Ruteplanlægning til danske øer helt hen i vejret ?

hjemmeside
software versioner
kortrettelser
kortversioner
MyDrive
TomToms danske support: 35 25 65 14 (Mandag - Fredag: 10:00 til 17:00)
Brugeravatar
tennurg

Ruteplanlægning til danske øer helt hen i vejret ?

Indlæg af tennurg »

Hvis jeg på min Go5000 planlægger en rute fra Fredericia til Nordby på Fanø, vil enheden sende mig via Vejle op til Brande, og derefter ned til Esbjerg igen til færgelejet til Fanø - en tur på 158 km.
Hvis jeg derimod beder den planlægge en rute til færgelejet i Esbjerg får jeg den korrekte rute via E20 - en tur på 94 km.

Planlægger jeg en rute til Sælvig på Samsø sender den mig via Aarhus syd - en tur på 143 km.
Hvis jeg derimod beder den køre til færgelejet i Odder køres korteste og korrekte rute på 93 km.

Planlægger jeg en rute til Byrum på Læsø sender den mig op omkring Hirtshals, men med en rute til færgelejet i Frederikshavn sparer jeg omvejen på 70 km, og bliver ledt den korrekte vej.

Enheden er sat op til "Hurtigste rute" og accept af færger

Hvis jeg sætter enheden op til at "undgå færger" laver den pudsigt nok de korrekte ruter og fortæller at turen indeholder færge da den ikke kan lave ruten uden, men den indstilling kan jeg jo ikke bruge generelt, idet en tur til Tårs på Lolland så vil blive via Storebæltsbroen i stedet for via Spodsbjerg-Tårs overfarten - en forskel på 175 km.
Turen til Tårs via Spodsbjerg-Tårs overfarten kan den nemlig godt finde ud af at lave rigtig :o

Venlig hilsen
Steen

TomTom Go 5000
ladjo

Re: Ruteplanlægning til danske øer helt hen i vejret ?

Indlæg af ladjo »

Det du skriver her ville jeg da skynde mig at kopiere i en mail og sende til Tomtoms danske support.
Det fixer de da så

Sent from my iPhone using Tapatalk

Venlig hilsen
Lars
TomTom GO 5000 Nav 4
Sygic for Android (Har tjekket Tomtom Nav4 for Android ud = Awsom =;0)
Sygic+Tomtom Go for IOS divices ;o)
Windows Kort/Sygic/CoPilot for Windows Phone
Brugeravatar
tennurg

Indlæg af tennurg »

ladjo skrev:Det du skriver her ville jeg da skynde mig at kopiere i en mail og sende til Tomtoms danske support.
Det fixer de da såBilledeBillede
Nu har jeg sendt beskrivelsen til supporten, så må vi se hvad de svarer, men jeg kunne da godt tænke mig at vide om andre også har problemer med ruteplanlægning til byer på ikke brofaste øer.

Venlig hilsen
Steen

TomTom Go 5000
Brugeravatar
pck
Geografisk sted: Esjerg

Indlæg af pck »

tennurg skrev:
ladjo skrev:Det du skriver her ville jeg da skynde mig at kopiere i en mail og sende til Tomtoms danske support.
Det fixer de da såBilledeBillede
Nu har jeg sendt beskrivelsen til supporten, så må vi se hvad de svarer, men jeg kunne da godt tænke mig at vide om andre også har problemer med ruteplanlægning til byer på ikke brofaste øer.
problemet er desværre gammelt og egentlig mærkeligt at man stadig ikke har løst problemet. :roll:

med venlig hilsen
Palle
Brugeravatar
tennurg

Indlæg af tennurg »

pck skrev: problemet er desværre gammelt og egentlig mærkeligt at man stadig ikke har løst problemet. :roll:
Så bliver det jo endnu mere spændende og se hvad supporten svarer mig :D

Venlig hilsen
Steen

TomTom Go 5000
ladjo

Indlæg af ladjo »

Ja lad endelig høre hvad svaret er...
En gammel fejl er ingen undskyldning

Sent from my iPhone using Tapatalk

Venlig hilsen
Lars
TomTom GO 5000 Nav 4
Sygic for Android (Har tjekket Tomtom Nav4 for Android ud = Awsom =;0)
Sygic+Tomtom Go for IOS divices ;o)
Windows Kort/Sygic/CoPilot for Windows Phone
Brugeravatar
tennurg

Indlæg af tennurg »

Foreløbigt har supporten bedt mig foretage en gendannelse af software, da de mener noget i softwaren må have sat sig fast i !!!!!
Nå! det hjalp jo ikke spor, hvilket jeg - efter PCK's udmelding - heller ikke havde forventet :cry:

Jeg melder tilbage til supporten med nogle billeder af enheden, så må vi se hvad der så sker :D

Venlig hilsen
Steen

TomTom Go 5000
Brugeravatar
tennurg

Indlæg af tennurg »

I øvrigt kan den jo godt lave de rigtige ruter, bare man beder den beregne nogle alternative ruter.

Som det fremgår af vedhæftede billede har den fundet 2 alternative ruter - den grønne og den lilla.
Den blå er den oprindelige og helt tossede rute :x
Vedhæftede filer
TT-ruter.jpg
TT-ruter.jpg (76.12 KiB) Vist 22281 gange

Venlig hilsen
Steen

TomTom Go 5000
Brugeravatar
tennurg

Indlæg af tennurg »

tennurg skrev:Foreløbigt har supporten bedt mig foretage en gendannelse af software, da de mener noget i softwaren må have sat sig fast i !!!!!
Nå! det hjalp jo ikke spor, hvilket jeg - efter PCK's udmelding - heller ikke havde forventet :cry:

Jeg melder tilbage til supporten med nogle billeder af enheden, så må vi se hvad der så sker :D
Supporten sender nu sagen videre til teknikerne - så må vi se om de har et godt svar :D

Venlig hilsen
Steen

TomTom Go 5000
Brugeravatar
tennurg

Indlæg af tennurg »

Jeg har nu fået svar fra supporten der skriver følgende:

"Jeg har fået svar fra mine teknikkere som har været inde og rapportere det til vores kortudviklere så det kan blive kigget på.
Lige nu har vi desværre ikke en løsning, men som sagt er det sendt videre så de skal nok få det løst. Problemet er i selve ruteplanlægningen i softwaren på enheden, den snakker ikke ordenligt med kortet og derfor sker denne fejl, det skal vi nok få kigget på hurtigst muligt."

Så må vi jo håbe de gør noget ved det denne gang, når det som PCK skriver er et gammelt kendt problem.

Tilføjelse:
Jeg fortalte supporten at jeg herinde har fået oplyst at det er et gammelt problem, hvorefter de har lovet at få sat fart i tingene hos udviklerne :D
Senest rettet af tennurg 22 jul 2015, 12:43, rettet i alt 1 gang.

Venlig hilsen
Steen

TomTom Go 5000
Besvar