Hej med Jer,
Jeg håber I kan hjælpe her for jeg er på herrens mark. Jeg har tidligere skrevet lidt med Ivan Fræer, men han kan desværre ikke hjælpe så jeg prøver herinde. Jeg har lavet en copy/paste af problemet samt den korrespondance der har været:
************************FØRSTE INDLÆG********************************************************
Jeg sidder og prøver at konverterer mine Garmin POIs til TOMTOM POIs. Jeg har prøvet forskellige værktøjer men det virker ikke rigtigt.
Jeg har prøvet ”POI EDITOR”, men den kan kun konverterer Garmin CSV til OV2, men problemet er at jeg ikke kan finde nogle CSV filer på min Garmin. Jeg kan kun finde en GPX fil.
Så prøvede jeg ”Convert POI”, hvor jeg kunne konverterer en GPX fil til OV2. Men resultatet er noget underligt da jeg efter konverteringen får en masse ens POI som jeg ikke aner hvor stammer fra. Prøver jeg igen at lave samme konvertering (med den originale GPX fil) får jeg igen en masse ens POI som jeg ikke aner hvor stammer fra men nu er adresserne helt anderledes end ved første konvertering. Jeg kan dog stadig iblandt se min egne POI som dog ikke indeholder æ/ø/å men blot underlige tegn. Dvs denne konvertering heller ikke kan bruges.
Prøver jeg ”GPS For Alle”, kan jeg godt nok logge ind på POI siden men jeg kan ikke oprette nogle af mine egne POIs, idet jeg ikke kan få lov til at lave en ny kategori under ”Private POIs” og jeg kan ikke få lov til at importere POIs til trods for at jeg er logget ind samt at alle mine indstillinger siger at jeg kan (underligt nok kan jeg godt oprette en ny kategori under feks ”Danmark”)
Så nu er jeg lidt på herrens mark, og jeg ikke aner hvordan jeg skal få konverteret min Garmin GPX fil til en OV2 fil.
**************************************ANDET INDLÆG**************************************************************************************************************
Problemet med POI editor er at den ikke kan konvertere fra GPX til et andet format. Man kan simpelthen ikke vælge GPX som ”original format”, hvorimod andre formater sagtens kan vælges.
De andre programmer du nævner er som sagt også prøvet men problemet er at der kommer mange (ekstremt mange) underlige POIs i min liste, så et eller andet går helt galt i konverteringen.
Jeg har fundet et andet program der hedder ”POI Editor for TomTom” (http://softop.tomtomusers.com/TomPoiEdr/)
Det kan installeres lokalt på computeren og det ser ud til at det fint læser min GPX fil og den laver ingen underlige POIs. Jeg kan derefter konverterer fra GPX til OV2. Min OV2 fil bliver så importeret til MyDrive og den bliver fint overført til mit GPS, men på GPSen og i MyDrive bliver der ikke vist nogle af POIs der burde være i den overførte OV2 fil (der bliver slet intet vist)
Prøver jeg at konvertere OV2 filen til en CSV fil via feks POI Editor kan jeg efterfølgende åbne filen via Excel, og så står der pludselig kun 2 POIs i listen og fil størrelsen harmonere heller ikke den oprindelig OV2 fil, så jeg er ret sikker på at POI Editor gør et eller andet galt.
Åbner jeg CSV filen med ”POI Editor for TomTom” står der også ganske rigtigt kun 2 POIs.
Åbner jeg igen OV2 filen i POI Editor for TomTom”, så vises alle POIs fint.
Jeg er helt lost på hvad der går galt, men min mavefornemmelse siger at ”POI Editor for TomTom” fungere som det skal, hvorimod POI Editor ikke gør. Men hvorfor vil min TT eller MyDrive så ikke læse OV2 filen korrekt da jeg både kan se filen og se at den bliver overført korrekt?
Jeg er fuldstændig lost her :/
*********************************************************************************************
Jeg håber virkelig I kan hjælpe og jeg siger på forhånd 1000 TAK for alle input
Konvertering af POIs fra GPX til OV2
Re: Konvertering af POIs fra GPX til OV2
Du skriver at filerne bliver overført korrekt til din enhed!
Kan du finde dine POI's som en gruppe under "mine steder" på GPSen?
Hvis du kan det er alt som det skal være, idet enheden p.t. ikke kan vise egne POIs som ikoner på kortet, vi kan blot håbe Tomtom får det ændret i en fremtidig softwareopdatering.
Kan du finde dine POI's som en gruppe under "mine steder" på GPSen?
Hvis du kan det er alt som det skal være, idet enheden p.t. ikke kan vise egne POIs som ikoner på kortet, vi kan blot håbe Tomtom får det ændret i en fremtidig softwareopdatering.
Venlig hilsen
Steen
TomTom Go 5000
Steen
TomTom Go 5000
Hej Steen,
Tak for dit input.
Når jeg kigger i "mine steder" så kan jeg se at der bliver lavet en gruppe med det navn jeg har givet, men åbner jeg gruppen står der intet i den.
Jeg har prøvet at overfører alle Shell tank stationer fra POI databasen for at se om det virkede og det gør det. Gruppen "DK -Tankstationer - Shell bliver oprettet og åbner jeg gruppen kan jeg se alle POIs for Shell. Trykker jeg på det lille "listeform/kort form" ikon i nederste højre hjørne på GO 6100 så kan jeg se alle Shell stationer på et 2D kort med et lille ikon (en "sort og hvid dråbe")
Jeg har netop nu også prøvet at importere min Garmin GPX fil til min private mappe i POI databasen her på siden, og den bliver fint importeret og jeg kan i databasen læse alle mine POIs. Jeg har så prøvet at downloade dem (som en zip fil) som OV2 format, men der bliver ikke genereret nogen OV2 fil. Der bliver kun lavet en TXT fil med copyright detaljer.
BONUS INFO: Jeg har tidligere snakket med TT support (flink pige iøvrigt) om at kunne søge på sine POIs, og hun fortalte mig at det faktisk ikke var tiltænkt fra starten at man skulle kunne indtaste og gemme sine egne POIs...jeg troede hun lavede sjov med mig..men nej..den var god nok... jeg undre mig stadig over at man overhovedet kan have disse overvejelse når man udvilker en GPS...anyways...godt at de blev klogere..
Tak for dit input.
Når jeg kigger i "mine steder" så kan jeg se at der bliver lavet en gruppe med det navn jeg har givet, men åbner jeg gruppen står der intet i den.
Jeg har prøvet at overfører alle Shell tank stationer fra POI databasen for at se om det virkede og det gør det. Gruppen "DK -Tankstationer - Shell bliver oprettet og åbner jeg gruppen kan jeg se alle POIs for Shell. Trykker jeg på det lille "listeform/kort form" ikon i nederste højre hjørne på GO 6100 så kan jeg se alle Shell stationer på et 2D kort med et lille ikon (en "sort og hvid dråbe")
Jeg har netop nu også prøvet at importere min Garmin GPX fil til min private mappe i POI databasen her på siden, og den bliver fint importeret og jeg kan i databasen læse alle mine POIs. Jeg har så prøvet at downloade dem (som en zip fil) som OV2 format, men der bliver ikke genereret nogen OV2 fil. Der bliver kun lavet en TXT fil med copyright detaljer.
BONUS INFO: Jeg har tidligere snakket med TT support (flink pige iøvrigt) om at kunne søge på sine POIs, og hun fortalte mig at det faktisk ikke var tiltænkt fra starten at man skulle kunne indtaste og gemme sine egne POIs...jeg troede hun lavede sjov med mig..men nej..den var god nok... jeg undre mig stadig over at man overhovedet kan have disse overvejelse når man udvilker en GPS...anyways...godt at de blev klogere..
Mysteriet er løst....
Grundet til de manglende POIs er at jeg ikke havde angivet noget ikon hvilket betød at POIs ikke blev vist på kortet og ikke blev overført korrekt.
TAK til alle for hjælpen og TAK til Peter for at gøre mig klogere
Grundet til de manglende POIs er at jeg ikke havde angivet noget ikon hvilket betød at POIs ikke blev vist på kortet og ikke blev overført korrekt.
TAK til alle for hjælpen og TAK til Peter for at gøre mig klogere